spis treści

Artykuł 1 - Definicje
Artykuł 2 - Tożsamość przedsiębiorcy
Artykuł 3 – Możliwość zastosowania
Artykuł 4 - Oferta
Artykuł 5 - Umowa
Artykuł 6 - Prawo do odstąpienia od umowy
Artykuł 7 - Koszty w przypadku wycofania
Artykuł 8 - Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy
Artykuł 9 - Cena
Artykuł 10 - Zgodność i gwarancja
Artykuł 11 - Dostawa i wykonanie
Artykuł 12 - Transakcje czasowe: czas trwania, rozwiązanie i przedłużenie
Artykuł 13 - Płatność
Artykuł 14 - Procedura składania skarg
Artykuł 15 - Spory
Artykuł 16 - Przepisy dodatkowe lub odmowe

Artykuł 1 - Definicje

Do celów niniejszych warunków:

  1. Okres karencji: okres, w którym konsument może skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy;
  2. Konsument: osoba fizyczna, która nie wykonuje zawodu lub działalności gospodarczej i zawiera z przedsiębiorcą umowę zawieraną na odległość;
  3. Dzień: dzień kalendarzowy;
  4. Transakcja czasowa: umowa na odległość odnosząca się do szeregu produktów i/lub usług, których zobowiązanie do dostawy i/lub zakupu jest rozłożone w czasie;
  5. Trwały nośnik: dowolny środek, który umożliwia konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji, które są skierowane do niego osobiście w sposób umożliwiający przyszłe konsultacje i bezterminowe powielanie przechowywanych informacji.
  6. Prawo: możliwość odstąpienia od umowy zawieranej na odległość w okresie karencji;
  7. Wzór formularza: wzór formularza odstąpienia od umowy, który przedsiębiorca udostępnia, który konsument może wypełnić, gdy chce skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy.
  8. Przedsiębiorca: osoba fizyczna lub prawna, która oferuje konsumentom produkty i/lub usługi zdalnie;
  9. Umowa na odległość: umowa, na mocy której w ramach systemu organizowanego przez przedsiębiorcę w celu sprzedaży na odległość produktów i/lub usług, do zawarcia umowy włącznie, stosuje się tylko jedną lub więcej technik porozumiewania się na odległość;
  10. Technologia komunikacji na odległość: oznacza, że może być wykorzystana do zawarcia umowy, bez konsumenta i przedsiębiorcy, którzy spotkali się jednocześnie w tym samym pomieszczeniu.
  11. Ogólne warunki handlowe: niniejsze Ogólne Warunki Handlowe przedsiębiorcy.

Artykuł 2 - Tożsamość przedsiębiorcy

Vebos;
Hoofdstraat 61
7921AC Zuidwolde

Numer telefonu: +31641254132
Adres e-mail: [email protected]
Numer Izby Handlowej: 75209160
Numer identyfikacyjny VAT: NL860186611B01

Artykuł 3 – Możliwość zastosowania

  1. Niniejsze ogólne warunki mają zastosowanie do każdej oferty przedsiębiorcy oraz do każdej zawartej umowy zawieranej na odległość oraz zamówień między przedsiębiorcą a konsumentem.
  2. Przed zawarciem umowy na odległość tekst niniejszych ogólnych warunków zostanie udostępniony konsumentowi. Jeśli nie jest to racjonalnie możliwe, przed zawarciem umowy na odległość, zostanie wskazane, że ogólne warunki mogą być przeglądane przez przedsiębiorcę i zostaną wysłane bezpłatnie tak szybko, jak to możliwe na żądanie konsumenta.
  3. W drodze odstępstwa od poprzedniego ustępu i przed zawarciem umowy na odległość, jeżeli umowa zawierana na odległość jest zawierana drogą elektroniczną, tekst niniejszych ogólnych warunków może zostać udostępniony konsumentowi drogą elektroniczną w taki sposób, że może być łatwo przechowywany przez konsumenta na trwałym nośniku. Jeśli nie jest to racjonalnie możliwe, przed zawarciem umowy na odległość zostanie wskazane, gdzie ogólne warunki mogą być odczytywane w formie elektronicznej i że zostaną one wysłane bezpłatnie na żądanie konsumenta drogą elektroniczną lub w inny sposób.
  4. W przypadku, gdy oprócz niniejszych ogólnych warunków mają zastosowanie określone warunki dotyczące produktu lub usługi, akapity drugie i trzecie mają zastosowanie mutatis mutandis, a konsument zawsze może powołać się na przepis, który jest dla niego najkorzystniejszy w przypadku sprzecznych ogólnych warunków.
  5. Jeśli jedno lub więcej postanowień niniejszych ogólnych warunków jest w dowolnym momencie całkowicie lub częściowo nieważne lub zniszczone, wówczas umowa i niniejsze warunki zostaną utrzymane, a odpowiednie postanowienie zostanie niezwłocznie zastąpione postanowieniem, które w jak największym stopniu przybliży zakres oryginału.
  6. Sytuacje, które nie są uregulowane w niniejszych ogólnych warunkach, należy oceniać "w duchu" niniejszych ogólnych warunków.
  7. Niejasności dotyczące wyjaśnienia lub treści jednego lub więcej postanowień naszych warunków muszą być wyjaśnione "w duchu" niniejszych ogólnych warunków.

Artykuł 4 - Oferta

  1. Jeśli oferta ma ograniczony okres ważności lub podlega warunkom, jest to wyraźnie określone w ofercie.
  2. Oferta jest bez zobowiązań. Przedsiębiorca ma prawo do zmiany i dostosowania oferty.
  3. Oferta zawiera pełny i dokładny opis oferowanych produktów i/lub usług. Opis jest wystarczająco szczegółowy, aby umożliwić właściwą ocenę oferty przez konsumenta. Jeśli przedsiębiorca korzysta z obrazów, są to prawdziwe przedstawienie oferowanych produktów i / lub usług. Oczywiste błędy lub oczywiste błędy w ofercie nie wiążą przedsiębiorcy.
  4. Wszystkie zdjęcia, dane techniczne w ofercie są tylko wskazówkami i nie mogą stanowić podstawy do odszkodowania lub rozwiązania umowy.
  5. Zdjęcia produktów są wiernym odzwierciedleniem oferowanych produktów. Przedsiębiorca nie może zagwarantować, że wyświetlane kolory dokładnie odpowiadają rzeczywistym kolorom produktów.
  6. Każda oferta zawiera informacje umożliwiające konsumentowi jasne zrozumienie praw i obowiązków wynikających z akceptacji oferty. Dotyczy to w szczególności:
    • ceny, w tym podatków;
    • ewentualnych kosztów wysyłki;
    • sposobu zawarcia umowy i jakie czynności są wymagane;
    • stosowania prawa odstąpienia od umowy;
    • sposobu płatności, dostawy i wykonania umowy;
    • okresu na akceptację oferty lub okresu, w którym przedsiębiorca gwarantuje cenę;
    • wysokości opłat za komunikację na odległość, jeśli koszty korzystania z technologii komunikacyjnej na odległość są naliczane na innej podstawie niż standardowa stawka za korzystanie z używanego środka komunikacji;
    • czy umowa będzie archiwizowana po jej zawarciu, a jeśli tak, gdzie będzie dostępna dla konsumenta;
    • sposobu, w jaki konsument może sprawdzić i poprawić swoje dane przed zawarciem umowy;
    • ewentualnych innych języków, w których umowa może być zawarta obok niderlandzkiego;
    • kodeksów postępowania, którym przedsiębiorca się poddaje, i sposobu, w jaki konsument może je elektronicznie skonsultować; oraz
    • minimalnego czasu trwania umowy na odległość w przypadku transakcji długoterminowych.

Artykuł 5 - Umowa

  1. Umowa zostaje zawarta, z zastrzeżeniem postanowień ust. 4, w momencie przyjęcia oferty przez konsumenta i spełnienia określonych w niej warunków.
  2. Jeśli konsument zaakceptował ofertę drogą elektroniczną, przedsiębiorca niezwłocznie potwierdza drogą elektroniczną otrzymanie akceptacji oferty. Dopóki przedsiębiorca nie potwierdzi takiej akceptacji, konsument może odstąpić od umowy.
  3. Jeśli umowa zostanie zawarta drogą elektroniczną, przedsiębiorca podejmuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zabezpieczenia transmisji danych elektronicznych oraz zapewnia bezpieczne środowisko internetowe. Jeśli konsument może płacić drogą elektroniczną, przedsiębiorca podejmie odpowiednie środki bezpieczeństwa w tym celu.
  4. Przedsiębiorca może – w granicach przepisów prawnych – dowiedzieć się, czy konsument jest w stanie wywiązać się z obowiązków płatniczych, a także ze wszystkich faktów i czynników istotnych dla odpowiedzialnego zawarcia umowy na odległość. Jeśli na podstawie tej analizy przedsiębiorca ma uzasadnione podstawy do niezawarcia umowy, ma on prawo odmówić złożenia zamówienia lub związać wykonanie umowy szczególnymi warunkami.
  5. Przedsiębiorca dołączy do produktu lub usługi następujące informacje dla konsumenta, pisemnie lub w sposób umożliwiający konsumentowi zapisanie ich na trwałym nośniku danych w dostępny sposób:
    • adres siedziby przedsiębiorcy, gdzie konsument może zgłaszać reklamacje;
    • warunki i sposób skorzystania przez konsumenta z prawa odstąpienia od umowy, lub wyraźne oświadczenie o wyłączeniu prawa odstąpienia od umowy;
    • informacje dotyczące gwarancji i usług posprzedażnych;
    • dane określone w ust. 3 artykułu 4 niniejszego regulaminu, chyba że przedsiębiorca dostarczył już te dane konsumentowi przed wykonaniem umowy;
    • warunki wypowiedzenia umowy, jeśli umowa ma trwać dłużej niż rok lub jest na czas nieokreślony.
  6. W przypadku transakcji długoterminowych postanowienie ust. 5 stosuje się tylko do pierwszej dostawy.
  7. Każda umowa zawierana jest na warunkach zawieszających dostępność odpowiednich produktów.

Artykuł 6 - Prawo do odstąpienia od umowy

Przy dostawie produktów:

  1. Przy zakupie produktów konsument ma możliwość odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni. Okres odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia otrzymania produktu przez konsumenta lub upoważnionego przez konsumenta przedstawiciela, którego dane zostały przekazane przedsiębiorcy.
  2. W czasie okresu odstąpienia konsument będzie ostrożnie obchodzić się z produktem i opakowaniem. Otworzy produkt tylko w stopniu niezbędnym do oceny, czy chce go zachować. Jeśli zdecyduje się skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, zwróci produkt wraz ze wszystkimi dostarczonymi akcesoriami i - o ile to możliwe w rozsądny sposób - w oryginalnym stanie i opakowaniu do przedsiębiorcy, zgodnie z rozsądnymi i jasnymi instrukcjami dostarczonymi przez przedsiębiorcę.
  3. Jeśli konsument chce skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, jest zobowiązany do poinformowania o tym przedsiębiorcy w ciągu 14 dni od otrzymania produktu. Konsument może poinformować o odstąpieniu od umowy za pomocą formularza wzorcowego lub innego środka komunikacji, na przykład pocztą elektroniczną. Po poinformowaniu o chęci skorzystania z prawa odstąpienia od umowy klient ma 14 dni na odesłanie produktu. Konsument musi udowodnić, że dostarczone towary zostały odesłane na czas, na przykład poprzez potwierdzenie wysyłki.
  4. Jeśli klient nie zawiadomi przedsiębiorcy o chęci skorzystania z prawa odstąpienia od umowy ani nie zwróci produktu przed upływem terminów określonych w ust. 2 i 3, sprzedaż zostanie uznana za zawartą.

Przy świadczeniu usług:

  1. Przy świadczeniu usług konsument ma możliwość odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny przez co najmniej 14 dni, począwszy od dnia zawarcia umowy.
  2. Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, konsument będzie kierować się rozsądnymi i jasnymi instrukcjami dostarczonymi przez przedsiębiorcę w ofercie i / lub przed dostawą.

Artykuł 7 - Koszty odstąpienia od umowy

  1. Jeśli konsument skorzysta z prawa odstąpienia od umowy, ponosi jedynie koszty związane z odesłaniem produktu.
  2. Jeśli konsument już zapłacił pewną kwotę, przedsiębiorca zwróci tę kwotę tak szybko, jak to możliwe, ale nie później niż w ciągu 14 dni od odstąpienia, pod warunkiem, że produkt został już odesłany przez sprzedawcę internetowego lub można dostarczyć solidny dowód na jego kompletną odesłanie. Zwrot nastąpi za pośrednictwem tej samej metody płatności, którą użył konsument, chyba że konsument wyraźnie wyrazi zgodę na inne sposoby płatności.
  3. Jeśli produkt ulegnie uszkodzeniu z winy klienta, klient ponosi odpowiedzialność za ewentualne obniżenie wartości produktu.
  4. Klient nie może ponosić odpowiedzialności za obniżenie wartości produktu, jeśli przedsiębiorca nie dostarczył wszystkich ustawowo wymaganych informacji dotyczących prawa odstąpienia od umowy przed zawarciem umowy sprzedaży.

Artykuł 8 - Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy

  1. Przedsiębiorca może wyłączyć prawo konsumenta do odstąpienia od umowy dla produktów, jak opisano w ust. 2 i 3. Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy dotyczy tylko produktów, jeśli przedsiębiorca wyraźnie wskazał to w ofercie, przynajmniej przed zawarciem umowy.
  2. Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy jest możliwe tylko dla produktów:
    • które zostały wykonane przez przedsiębiorcę zgodnie z wymaganiami klienta;
    • które są wyraźnie osobistej natury;
    • które z natury nie mogą być odesłane;
    • które mogą szybko zepsuć się lub przestarzeć;
    • których cena jest związana ze zmianami na rynku finansowym, na które przedsiębiorca nie ma wpływu;
    • na pojedyncze gazety i czasopisma;
    • na nagrania audio i wideo oraz oprogramowanie komputerowe, których opakowanie zostało naruszone przez klienta;
    • na produkty higieniczne, których opakowanie zostało naruszone przez klienta.
  3. Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy jest możliwe tylko dla usług:
    • dotyczących zakwaterowania, transportu, restauracji lub rekreacji, które mają być świadczone w określonym terminie lub przez określony okres;
    • których dostawa rozpoczęła się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem okresu na odstąpienie od umowy;
    • dotyczących zakładów bukmacherskich i loterii.

Artykuł 9 - Cena

  1. W okresie obowiązywania oferty ceny oferowanych produktów i / lub usług nie są podwyższane, z wyjątkiem zmian stawek VAT.
  2. W odstępstwie od poprzedniego ustępu przedsiębiorca może oferować produkty lub usługi, których ceny są związane ze zmianami na rynku finansowym i na które przedsiębiorca nie ma wpływu, w zmiennej cenie. Związanie to ze zmianami oraz faktem, że podane ceny są cenami orientacyjnymi, zostanie podane w ofercie.
  3. Podwyżki cen w ciągu 3 miesięcy od zawarcia umowy są dopuszczalne tylko w przypadku zmian w przepisach prawa lub przepisów.
  4. Podwyżki cen od 3 miesięcy po zawarciu umowy są dopuszczalne tylko wtedy, gdy przedsiębiorca to uzgodnił i:
    • są one wynikiem zmian w przepisach prawa lub przepisów; lub
    • konsument ma prawo wypowiedzenia umowy od dnia wejścia w życie podwyżki cen.
  5. Ceny oferowanych produktów lub usług podane w ofercie obejmują podatek VAT.
  6. Wszystkie ceny podlegają błędom druku i składu. Nie ponosimy odpowiedzialności za skutki błędów drukarskich i składu. W przypadku błędów drukarskich i składu przedsiębiorca nie jest zobowiązany do dostarczenia produktu według błędnej ceny.

Artykuł 10 - Zgodność i gwarancja

  1. Przedsiębiorca gwarantuje, że produkty i / lub usługi są zgodne z umową, zgodne z określonymi w ofercie specyfikacjami, spełniają rozsądne wymagania dotyczące solidności i / lub użyteczności oraz są zgodne z obowiązującymi przepisami prawa i / lub regulacjami rządowymi w dniu zawarcia umowy. Przedsiębiorca gwarantuje również, że produkt jest odpowiedni do celów, do których jest zwykle używany, jeśli został użyty w sposób normalny.
  2. Gwarancja producenta dotyczy określonych produktów. Gwarancja producenta nie ogranicza praw konsumenta wynikających z umowy i / lub przepisów prawa.
  3. Gwarancja nie ogranicza prawa konsumenta do skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy, jak opisano w artykule 6.
  4. Reklamacje złożone przedsiębiorcy będą rozpatrywane w terminie 14 dni od daty ich otrzymania. Jeśli reklamacja wymaga przewidywalnego dłuższego czasu rozpatrywania, przedsiębiorca odpowie w ciągu 14 dni z komunikatem odbioru i wskazaniem, kiedy konsument może oczekiwać bardziej szczegółowej odpowiedzi.
  5. Jeżeli skarga nie może zostać rozpatrzona za obopólną zgodą, powstaje spór, który jest podatny na rozstrzyganie sporów.
  6. W przypadku reklamacji konsument musi najpierw skontaktować się z przedsiębiorcą. Jeśli sklep internetowy jest powiązany ze Stichting WebwinkelKeur i w przypadku skarg, których nie można rozstrzygnąć za obopólną zgodą, konsument powinien skontaktować się z Stichting WebwinkelKeur(www.webwinkelkeur.nl),który będzie pośredniczył bezpłatnie. Sprawdź, czy ten sklep internetowy ma stałe członkostwo za pośrednictwem https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/Jeśli rozwiązanie nie zostanie jeszcze osiągnięte, konsument ma możliwość rozpatrzenia skargi przez niezależną komisję ds. Przedłożenie sporu do tej komisji sporów wiąże się z kosztami, które konsument musi zapłacić właściwej komisji. Możliwe jest również rejestrowanie skarg za pośrednictwem europejskiej platformy ODR (http://ec.europa.eu/odr).
  7. Skarga nie zawiesza obowiązków przedsiębiorcy, chyba że przedsiębiorca wskaże inaczej na piśmie.
  8. Jeśli reklama zostanie uznana przez przedsiębiorcę za dobrze założoną, przedsiębiorca bezpłatnie wymieni lub naprawi dostarczone produkty.

Artykuł 15 - Spory

  1. Do umów między przedsiębiorcą a konsumentem, których dotyczą niniejsze ogólne warunki, ma zastosowanie wyłącznie prawo holenderskie. Nawet jeśli konsument przebywa za granicą.
  2. Konwencja wiedeńska o sprzedaży nie ma zastosowania.

Artykuł 16 - Przepisy dodatkowe lub odmowe

Dodatkowe lub inne przepisy od niniejszych ogólnych warunków nie mogą być ze szkodą dla konsumenta i muszą być rejestrowane na piśmie lub w taki sposób, aby mogły być przechowywane przez konsumenta w przystępny sposób na trwałym nośniku.